.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد چکشی با تولید کنندگان گرانی را افزایش خواهد داد

رئیس سازمان بازرگانی مازندران گفت: فشار بیش از حد بابت نرخگذاری و برخورد چکشی با تولیدکنندگان گرانی را افزایش خواهد داد .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا  ، قنبر رهی در جلسه کمیته تنظیم بازار در خصوص گرانی های اخیر و نحوه برخورد سازمان بازرگانی با وضعیت موجود گفت : این سازمان می تواند در بحث نرخگذاری رستوران ها ، آرایشگاه ها و کالاهای خدماتی وارد شود اما در بخش های تولیدی این اجازه را به تولید کننده می دهد تا قیمت ها را به این سازمان گزارش دهند .


وی ادامه داد : قیمت گذاری توسط خود تولید کننده در راستای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و همچنین ایجاد فضای رقابتی در بازار می باشد.


رهی با اشاره به اینکه سازمان بازرگانی حق دخالت در نرخگذاری واحدهای تولیدی را ندارد افزود : بر اساس توجیه وزیر بازرگانی و استاندار مازندران با هدف مقابله با افزایش قیمت توسط بازرسین این سازمان وارد کارخانه های تولیدی آجر شده و مذاکراتی را نیز با این کارخانه ها انجام داده ایم.


رئیس سازمان بازرگانی استان تصریح کرد : با توجه به اینکه قیمت ارائه شده توسط این واحدهای تولیدی مناسب تر از کارخانه های مشابه در تهران و گرگان بوده است ، آنها را وادار کردیم که قیمت خود را متناسب با وضعیت اقتصادی مردم استان کاهش دهند .


وی افزود : واحدهایی که در این خصوص با ما همکاری نکرده اند با جریمه های میلیاردی از سوی سازمان بازرگانی مواجه شده اند .


رهی به مشکلات شدید قیمت در بخش تولید تیرچه و بلوک اشاره کرد و گفت : طی بررسی های انجام گرفته در این واحدها و بازبینی فاکتورهای متوجه این قضیه شدیم که میله گردهای خریداری شده در دو ساعت متوالی یک روز با تغییراتی مواجه بوده است .


رهی باا اذعان به اینکه کنترل قیمت واحدهای تولید تیرچه و بلوک از عهده استان خارج شده است گفت : وضعیت موجود در این بخش را به طور مستقل طی مکاتبه ای با آقای جلیلیان معاون وزیر بازرگانی گزارش داده ایم .


رئیس سازمان بازرگانی با بیان اینکه خواسته بیش از حد سازمان از تولیدکنندگان در خصوص پائین آوردن قیمت کالاها با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین نرخ بالای حمل و نقل نتیجه نخواهد داد تصریح کرد : فشار بیش از حد بابت نرخگذاری و برخورد چکشی با تولیدکنندگان گرانی را افزایش خواهد داد .


وی افزایش قیمت در واحدهای تولیدی لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر را مرتبط با افزایش ورق های وارداتی عنوان کرد و طی مقایسه ای با نرخ سال گذشته افزود : در فروردین 86 نه هزار تن ورق به مبلغ پنج میلیون و 762 هزار و 403 دلار ورق وارد شده اما بر اساس ثبت سفارشی که فقط برای پنج هزار تن برای سال 87 صورت گرفته پنج میلیون و 261 هزار و 307 دلار برآورد شده است .


رهی با اشاره به اینکه برخی از کالاها مانند غلات از قیمت های جهانی تبعیت می کنند گفت : به دلیل اینکه تجار ایرانی باید برای باز کردن L.C از واسطه استفاده کنند قیمت این کالاها 5 الی 13 درصد نسبت به کشورهای دیگر افزایش می یابد.


وی اعلام قیمت هزار و 950 تومانی مرغ توسط وزیر جهاد کشاورزی که در رسانه ها انعکاس داده شد را بر خلاف قیمت تمام شده این کالا عنوان کرد و گفت : قیمت تمام شده مرغ کشتار روز در مازندران دو هزار و 350 تومان الی دو هزار و 450 تومان است . اما متأسفانه انتظار مردم در این خصوص همان هزار و 950 تومان است .


رهی با بیان اینکه 90 میلیارد تومان یارانه در سال گذشته برای واردات سیب زمینی با هدف کاهش قیمت این محصول از طریق سازمان بازرگانی استان صورت گرفته است افزود : به دلیل نبود هماهنگی بین حلقه تولید ، مصرف ، صادرات و واردات متأسفانه کشاورزان با افزایش بیش از حد تولید مواجه شده و ترس از فروش نرفتن کالاهای خود را دارند .


وی به تأمین گوجه فرنگی مورد نیاز از سوی استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت : سرمای بیش از حد در زمستان سال گذشته تولید گوجه فرنگی را کاهش داده و این محصول نه تنها در مازندران بلکه در کل کشور با افزایش قیمت مواجه شده است .


رئیس سازمان بازرگانی ایجاد کمیته ای کارشناسی با تأکید بر هماهنگی بین میزان مصرف ، تولید ، صادرات ، واردات را از استاندار مازندران خواستار شد و گفت : اگر نتوانیم چهار مقوله فوق را به طور معقولانه ارتباط دهیم متضرر شدن تولید کننده و مصرف کننده ادامه خواهد داشت .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.